Gymnastik

SÆSON 2020/2021

 

Effekt/funktionel træning

Tirsdage 17.00 – 18.00
En motionsform for alle M/K
Vi træner styrke, bevægelighed og konditionstræning. Træningen foregår hovedsagelig med egen kropsvægt som redskab, samt øvelser på og med en lille Redondo Bold, som udleveres til personlig brug en af de første gange. Konditionstræningen , ca 30 min, er bl.a. på stepbænke, hvor vi sammensætter små enkle men funktionelle "serier" der styrker konditionen samt knæ- og fodled.

Vi holder hele tiden god afstand til hinanden, deltagerne bedes medbringe et stort håndklæde eller lagen til brug på måtterne.
Der kan på dette hold betales 650 kr for deltagelse fra 14/9 til 26/3 2021 eller betal grundkontingent 50 kr +40kr pr lektion ( betales med mobile pay).

Starter 15.september
Træner: Karen Jette Andersen


Dans med afstand , Ballroom fitness

Torsdage 15.00-16.00
Dans uden partner i fællesskab med andre. Vi danser alle de almindelige danse, bl.a. vals, cha cha, quickstep, jive og samba alle sammen til god musik. Du træner bevægelighed, kondition og koordination og så bliver du virkelig glad af at danse. Det kræver ingen forudsætninger at deltage , bare du har lyst til at danse en time alene sammen med andre.
Der kan på dette hold betales 650 kr for deltagelse fra 14/9 til 26/3 2021 eller betal grundkontingent 50 kr + 40kr pr lektion ( betales med mobile pay).

Starter 17.september
Træner: Karen Jette Andersen 

Trampolin Hop MM.

Et hold hvor du vil få mulighed for at afprøve forskellige former for fitness; jumping fitness, crossfit, cirkeltræning, HIIT, pump, stram-op, step etc…

Trampolin hop: Trampolin hop er løb, hop, twist, spræl, hink og dans eller forskellige aerobicøvelser i vekslende tempo udført på en lille trampolin med håndtag lidt som et cykelstyr. Vi hopper i takt til musikken og laver små enkle serier.

Crossfit: Kombinerer styrke-, konditions- og smidighedstræning. I denne træning kan der både trænes med tunge vægte og med egen kropsvægt. Der lægges vægt på intensitet.

Cirkeltræning: En træningsform, hvor vi har et vilkårligt antal stationer med forskellige øvelser. Vi er på stationen x antal sekunder og går videre til næste station med nye øvelser. Der er en kort pause mellem de enkelte stationer.

HIIT: Betyder Høj intensiv interval træning. Her laver vi øvelser i højt tempo eller styrkeøvelser med egen kropsvægt. Vi arbejder i et antal sekunder og holder en kort pause og gentager øvelsen. Fx 30 sek. arbejde og 10 sek. pause med 4 gentagelser.

Pump: Styrketræning til musik. Vi træner hele kroppen med vægte i intervaller. I pump træner vi ikke kondition. Stram op: Intensiv styrketræning af mave og ryg samt træning af baller og hofter.

Step: Konditionstræning på step-bænke. Højt tempo og lækker 80’er musik. Stræk: Alle træninger afsluttes med lange lækre stræk til at køle ned på. Der er plads til M/K på alle niveauer. Der er muligt at justere tempo og der kan tages ekstra pauser, hvis det er påkrævet. Vi træner på en måde, så de fleste hurtigt vil mærke fremgang i både styrke og kondition. Medbring liggeunderlag, indendørs sko og drikkedunk.

Tilmelding: Hele sæsonen: 650 kr. Drop in Pr gang:40 kr. (kræver passivt medlemskab af ÆIK) Onsdage 17-18.30 samt enkelte pop-up træninger. Vi glæder os til at se jer…. Instruktører: Frauke og Dorte 

Udvalg

Karen Jette Andersen
Borgnæs Grønvej 7
5970 Ærøskøbing
Telefon +45 22 52 45 62

Jette Andersen
Vestergade 29 - 5970 Ærøskøbing
Telefon +45 62 52 24 54
Telefon +45 50 40 16 36
jettea092@gmail.com

 Rikke Albertsen (Formand)
Lammehusene 2
5970 Ærøskøbing
Telefon +4523673701

 

Se alle tilbud i ÆIK

Priser og tilmelding